Alt om bil

Bli bedre kjent med vårt nye skadesenter

Skadesenteret Langhus

Slik blir det nye skadesenteret Erik Arnesen Langhus

Bilbransje24 skrev tidligere i år om storforhandleren, Erik Arnesen, som bygger kjempeanlegg for servicemarkedet. Dette er en satsing som har lang historie, lange arbeidstimer og flere dyktige fagfolk bak seg. Se hvordan skadesenteret på Langhus utvikles og hvilke tjenester og fordeler du får som kunde.

Slik har skadesenteret hos Erik Arnesen Bryn utviklet seg

Skadesenteret på Bryn har lenge vært drevet med et klart mål: kvalitet, kundetilfredshet og fornøyde ansatte. Bjørn Myrbråten var fremdriver for disse verdiene i mange år.

– Det startet med å bygge opp et godt og tillitsfullt forhold til alle på skadeavdelingen, være menneske selv og tørre å vise seg som man er. Det har også vært avgjørende å bygge opp et godt samarbeid med mekanisk avdeling.

Takket være et godt samarbeid fikk også skadesenteret tildelt førsteplassen under en av de årlige Skadekonferansene. En slik pris avgjøres ut fra kriterier som blant annet kundetilfredshet, kommunikasjonsferdigheter, kvalitet og sikre bilskadereparasjoner.

Praktiske endringer har også forbedret flyt og effektivitet.

– Det at vi fikk ny taksthall med egen takstmann forenklet hele arbeidsprosessen, sier Bjørn, som har full tillit til de nye kreftene som nå trer inn i etableringen av et nytt skadesenter hos Erik Arnesen.

Skadesenteret Langhus

Bjørn Myrbråten (fra venstre), Lars Erik Presterud og Tor Simonsen brenner for skadesenter-drift i Erik Arnesen og har stor tro på skadesenteret på Langhus.

– Det startet med å bygge opp et godt og tillitsfullt forhold til alle på skadeavdelingen, være menneske selv og tørre å vise seg som man er. Bjørn Myrbråten

Tor Simonsen som ny leder for skadesenteret på Langhus

I spissen for satsingen av vårt nye skadesenter, er Tor Simonsen ansatt som leder.  Vår kjære konsernsjefs uttalelser til Bilbransje24 oppsummerer hvorfor vi er så glade for å ha kapret nettopp Tor:

– Tor har en unik erfaring som biloppretter, leder av bilskadesenter og ikke minst fra sine 12 år i NBF (Norges Bilbransjeforbund), hvor han har gjort svært mye bra for skade og lakk i bilbransjen. I tillegg er han en svært bra kar, som vi ser fram til å få inn i vår ledergruppe, sier Lars.

Skadesenteret Langhus

Tegningene over det nye skadesenteret.

Tjenester og fordeler for deg som kunde

Med et nytt skadesenter vil du oppleve kortere ventetid og fleksibilitet for hvor du leverer bilen din. Tor legger heller ikke skjul på at det skal komme flere tjenester på sikt.

– Erik Arnesen investerer nå i et anlegg som vil møte dagens krav til skadedrift. Dette betyr at hele driften blir mer profesjonalisert og vesentlig effektivisert. Kundene vil først og fremst merke dette gjennom kortere ventetid og kortere reparasjonstid. På sikt ser vi ikke bort ifra at anlegget på Langhus kan tilby flere tjenester som vi ikke tilbyr per i dag.

Skadesenteret Langhus

Logoen for Erik Arnesen Langhus skadesenter blir slik du ser på artikkelens hovedbilde og slik som denne.

– Vi vil legge til rette for at du som kunde selv kan velge hvor du vil levere og hente bilen din. Vi etablerer nødvendig logistikk for deg som ønsker å levere bilen hos Erik Arnesen Bryn. Med andre ord blir det valgfritt om du ønsker å levere og hente på Langhus eller Bryn.

I dag tilbyr vårt skadesenter tjenester som smart repair, bilglass, karosseri og billakkering. Her kan du få utført alt innen bilskade og skadereparasjon på Audi, Volkswagen, Volkswagen Nyttekjøretøy og Mercedes-Benz. Du kan lese mer om skadesenterets tjenester og kontakte oss med spørsmål her.

Skadesenteret Langhus

Bilder fra området omkring det nye skadesenteret til Erik Arnesen.

Klare ambisjoner fra lederen for skadesenteret på Langhus

Den ferske lederen for skadesenteret var ikke i tvil når han så stillingsutlysningen.

– Det er ikke hver dag det søkes etter en person som får muligheten til å være med og utvikle Norges beste skadesenter. Det er en målsetting som sier ganske mye om ambisjonene i Erik Arnesen. Dette ble en viktig trigger for meg, forteller Tor.

Når det gjelder Tors egne ambisjoner for skadesenteret, legger han stor vekt på ansatt- og kundeopplevelsene.

– Jeg liker ordet team, for vi må ganske enkelt være et team for å lykkes. Tor Simonsen

Sikkerhet, kvalitet og fornøyde ansatte og kunder betyr alt

– Jeg liker ordet team, for vi må ganske enkelt være et team for å lykkes. I tillegg til økonomi og produksjonsprosesser, har jeg gjennom mange år vært sentral i arbeidet med sikre bilskadereparasjoner. Dermed er sikkerhet og kvalitet også noe jeg er svært opptatt av.

Lederen for skadesenteret er opptatt av det store bildet. Kvalitet og sikkerhet duger ikke hvis vi mangler to andre avgjørende brikker.

– To andre grunnpilarer er fornøyde medarbeidere og fornøyde kunder. Mine ambisjoner er derfor at alle i teamet skal glede seg til å gå på jobb. Sammen skal vi sørge for høy kundetilfredshet, levere topp kvalitet og skape økonomiske resultater. Enda enklere sagt, så er ambisjonen at vi som team skal drive Norges beste skadesenter. Erik Arnesen har høy kundetilfredshet og den må skadesenteret bidra til å opprettholde. Det har jeg stor tro på at vi skal klare, avslutter Tor.

Skadesenteret Langhus

Det blir godt med plass og god kapasitet for arbeidet som skal utføres på skadesenteret.

Skal optimere verdikjeden med skadesenteret på Langhus

Hva vil det nye skadesenteret innebære for Erik Arnesen? Konsernsjef, Lars Erik Presterud, legger ikke skjul på at det er en stor satsing som blir svært viktig for Erik Arnesen-konsernet.

–  Vi har tidligere hatt skadesenter på Bryn. Allikevel blir det en avgjørende faktor å ha skade/lakk og klargjøringskapasitet for hele konsernet i eget hus. Da kan vi fortsette å optimere verdikjeden, samt øke kapasiteten på Mercedes, sier Lars.

Han forteller at det vil være omkring 40 ansatte tilknyttet det nye skadesenteret.

– Vi har som mål å begynne produksjonen på Langhus i løpet av sommeren, men først må bygget tilpasses.

I front vil skadesenteret, utover Tor, bestå av en skadesjef, en lakksjef og en sjef for logistikk. Vi oppdaterer fremgangen fortløpende.