Ofte stilte spørsmål hos Erik Arnesen Bryn

Her finner du en oversikt over spørsmål vi får flest av for tiden. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt er det bare å kontakte oss, så hjelper vi deg.

Oppdatert sist 28/04-2020

Holder dere åpent som vanlig?

Vi holder åpent og du er hjertelig velkommen. Siden deler av vår virksomhet er samfunnskritisk virksomhet, er det helt nødvendig at våre verksteder er åpne og tilgjengelige. For å gjøre det trygt for både kunder og ansatte har vi iverksatt flere tiltak. Tiltakene er basert på de råd som til enhver tid gis av myndighetene rundt covid-19, les mer om tiltakene her:

 

Ofte stilte spørsmål om verkstedbesøk / servicetime

 

Jeg har bestilt time på verksted – men har ikke mulighet til å møte som avtalt. Hva gjør jeg?

Ring oss eller send en epost, så følger vi deg opp med forslag til hvordan vi løser dette så fleksibelt og greit som mulig. Vi tilbyr også henting og levering av din bil innenfor Oslo og «gamle» Akershus kostnadsfritt. Ta kontakt med oss her: 

Er det trygt å levere bilen min på verksted nå?

Hensynet til folkehelsen, og helsesituasjonen til våre kunder og medarbeidere, har naturligvis den aller høyeste prioritet og vi har innført rutiner for renhold og desinfisering av våre lokaler og ikke minst din eiendom.  Din bil beskytter vi med ratt-trekk og ekstra hygiene tiltak. Så det skal være trygt å levere din bil til oss.

Du kan levere, betale og hente bilen din trygt ved å benytte vår nøkkelautomat

Det skal føles trygt å levere din bil til oss på verkstedet, så vi oppfordrer deg til å benytte vår nøkkelautomat både ved innlevering av din bil og når du henter din bil. Betalingsinfo får du på e-post før du henter bilen din. Det foreligger en god beskrivelse til deg ved automaten om hvordan du benytter den. Du finner vår nøkkelautomat for både Audi og Volkswagen verkstedet utenfor Audi sine lokaler.

Jeg ønsker å skifte dekk på bilen min, hva gjør jeg?

Du kan trygt bestille time for hjulskift/dekkskift hos oss nå, finn time når det passer for deg i Bilhold her. Eller kontakt oss for time.

Jeg har dekkhotell via dere, hvor bestiller jeg time? 

Dine dekk er da hos vår samarbeidspartner Vianor du bestiller da time og møter opp hos dem. Bestill time hos Vianor her:

Bilen min skal snart på EU kontroll, hva gjør jeg?

Statens Vegvesen gir nå utsatt frist på EU kontroll. Dersom du har frist for godkjent EU-kontroll i perioden 13. mars til 30. april, vil du få utsatt frist på to måneder. Les mer om utsatt frist for EU kontroll her:

Jeg har akkurat hatt bilen på service og får nå innkalling til EU kontroll – det er jo det samme, er det ikke?

Nei, – serviceprogrammet til hver enkelt bil er uavhengig av EU kontroll. Serviceprogrammet er viktig å følge for å beholde dine rettigheter om det oppstår feil. EU kontroll tar kun hensyn til trafikksikkerhet og miljø. Kontrollen sier altså ikke noe om kvaliteten på bilen din, men er en nødvendig og obligatorisk kontroll som alle biler skal gjennom. Les mer om hva EU kontroll er her: 

 

Ofte stilte spørsmål om bil som allerede er bestilt

 

Jeg har bestilt bil, påvirker dette produksjonen av min bil?

Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. Vi sjekker da status for din bil-bestilling.

Jeg har bestilt bil og fått bekreftelse på at den er produsert. Påvirker dette da utlevering av min bil?

Ta kontakt med oss, så sjekker vi status på din bil. Vi tilrettelegger også for trygg utlevering av bil og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt. Vi kan både hente og bringe.

Hvordan vil henting av min nye bil foregå nå, og er det trygt?

Vi har innført strenge rutiner internt, så din bil er rengjort og desinfisert. Dine nye bilnøkler er også desinfisert og blir lagt i en ZIP Lock pose for trygg overlevering til deg. Vi vil gjøre personlig overlevering av bil så kort som mulig og holder god avstand for din trygghet. Vi vil deretter være tilgjengelig for deg på e-post, telefon og hvis ønskelig via video etter utlevering.  Du skal være trygg på at vi hjelper deg med alt du har behov for å vite rundt din nye bil. Vi kan både hente og bringe hvis du ønsker det.

 

Jeg har behov for ny bil, får jeg bestilt ny bil nå?

 

Påvirker situasjonen priser og leveringstider på biler?

Vi har biler tilgjengelig for rask utlevering, med prisgaranti. Endringer i valutakurser kan på sikt påvirke bilpriser men det er for tidlig å si noe om konsekvensen av dette nå. Ta kontakt med oss her, så hjelper vi deg.

Må jeg fysisk besøke dere i butikk for å kjøpe ny eller brukt bil?

Nei, absolutt ikke. Hvis du ønsker kan vi løse alt rundt bilkjøpet digitalt. Vi hjelper deg med visning av bilen over video, all kommunikasjon rundt finansiering og andre spørsmål kan vi ta digitalt eller på telefon. Avtal gjerne en videovisning av bilen over skype/facetime. Kontakt en av våre salgskonsulenter her: 

Hva hvis jeg vil prøvekjøre bil?

Det er du hjertelig velkommen til, – så lenge du er frisk og uten forkjølelsesymptomer. Vi har innført strenge rutiner internt, så våre demobiler er rengjort og desinfisert etter bruk. Avtal gjerne tid for prøvekjøring med salgsavdelingen.

 

Diverse spørsmål om bil

 

Hva er verdien på min bil? Jeg må fylle ut dette i selvangivelsen

Verdien fastsettes ut fra årsmodell og listepris, det er Statens vegvesen som sender inn infoen til Skatteetaten om din bil. Du kan lese mer om hvordan du eventuelt retter dette punktet på skattetaten sine sider her: 

 

Har du spørsmål rundt bil eller bilhold som du ikke fikk svar på her, kan du kontakte vårt kundesenter. Vi hjelper deg!