Ofte stilte spørsmål hos Erik Arnesen Bryn

Her finner du en oversikt over spørsmål vi får flest av for tiden. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt er det bare å kontakte oss, så hjelper vi deg.

Sist oppdatert 14. februar 2022.

Vi ber fortsatt alle våre kunder om å ha lav terskel for å avlyse eller utsette sin verkstedtime ved dårlig form, eller mistanke om smittefare. Vi er selvsagt fleksible med endring av tidspunkter for serviceavtaler, utleveringer og annet.

Butikken holder åpent som normalt og du er hjertelig velkommen. Du kan også nå våre salgsavdelinger digitalt og på telefon i ordinære åpningstider dersom du heller foretrekker det.

Ofte stilte spørsmål om verkstedbesøk / servicetime

Jeg har bestilt time på verksted – men har ikke mulighet til å møte som avtalt. Hva gjør jeg?

Ring oss eller send en e-post, så følger vi deg opp med forslag til hvordan vi løser dette så fleksibelt og greit som mulig.  Ta kontakt med oss her: 

Hva gjør jeg hvis jeg har påvist corona eller har luftveissymptomer og har time på verkstedet? 

Vi ønsker at det skal være trygt for våre kunder og ansatte i våre lokaler, så vi ser helst at du da flytter din time. Vi er selvfølgelig behjelpelig med å flytte timen din. *Etter nærmere avtale kan du eventuelt levere bilen og benytte vår nøkkelautomat. Se retningslinjer om isolasjon her: 

Hvilke rutiner gjelder når jeg leverer bilen min på verksted nå?

Vi fortsetter hensynet til folkehelsen for våre kunder og medarbeidere. Vi fortsetter derfor rutiner for renhold og desinfisering av våre lokaler, og ikke minst din eiendom.  Din bil beskytter vi med ratt-trekk og ekstra hygiene tiltak. Så det skal være trygt å levere din bil til oss.

Du kan levere, betale og hente bilen din ved å benytte vår nøkkelautomat og digital signering

Du har muligheten til å benytte vår nøkkelautomat både ved innlevering av din bil og når du henter din bil. Betalingsinfo og mulighet for digital signering får du på e-post/sms før du henter bilen din. Det foreligger en god beskrivelse til deg ved automaten om hvordan du benytter den. Du finner vår nøkkelautomat for både Audi og Volkswagen verkstedet utenfor Audi sine lokaler.

Jeg ønsker å skifte dekk på bilen min, hva gjør jeg?

Du kan trygt bestille time for hjulskift/dekkskift hos oss nå, finn time når det passer for deg i Bilhold her. Eller kontakt oss for time.

Jeg har dekkhotell via dere, hvor bestiller jeg time? 

Dine dekk er da hos vår samarbeidspartner Vianor du bestiller da time og møter opp hos dem. Bestill time hos Vianor her:

Bilen min skal snart på EU kontroll, hva gjør jeg?

Statens Vegvesen setter frister på EU kontroll. Bestill enkelt din EU kontroll her: 

Jeg har akkurat hatt bilen på service og får nå innkalling til EU kontroll – det er jo det samme, er det ikke?

Nei, – serviceprogrammet til hver enkelt bil er uavhengig av EU kontroll. Serviceprogrammet er viktig å følge for å beholde dine rettigheter om det oppstår feil. EU kontroll tar kun hensyn til trafikksikkerhet og miljø. Kontrollen sier altså ikke noe om kvaliteten på bilen din, men er en nødvendig og obligatorisk kontroll som alle biler skal gjennom. Les mer om hva EU kontroll er her: 

 

Ofte stilte spørsmål om allerede bestilt bil

Jeg har allerede bestilt bil og fått leveringsdato. Påvirker mangel på mikrobrikker produksjonen av min bil?

Denne lille, men avgjørende delen, har på tvers av bransjer verden over blitt en mangelvare. Det fører dessverre også til forsinkelser i produksjonen av biler. Leveringstid avhenger av hvilken modell og hvilket utstyr du har valgt å bestille. Ta kontakt med oss, så sjekker vi status for din bestilling.

Jeg har bestilt bil og fått bekreftelse på at den er produsert. Påvirker det fortsatt utlevering av min bil?

Ta kontakt med oss for å være helt sikker på at utleveringen fortsatt forløper som oppgitt. Da sjekker vi den nøyaktige statusen på din bil.  Vi tilrettelegger også for trygg utlevering av bil og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt. Vi kan både hente og bringe.

Hvordan vil henting av min nye bil foregå nå, og er det trygt?

Vi har innført strenge rutiner internt, så din bil er rengjort og desinfisert. Du skal være trygg på at vi hjelper deg med alt du har behov for å vite rundt din nye bil. Vi kan både hente og bringe hvis du ønsker det.

Jeg har behov for ny bil, hvor lenge må jeg vente hvis jeg bestiller i dag?

Leveringstid avhenger av hvilken modell og hvilket utstyr du ønsker å bestille.  Ta kontakt med oss her, så hjelper vi deg.

Må jeg fysisk besøke dere i butikk for å kjøpe ny eller brukt bil? 

Nei, absolutt ikke. Hvis du ønsker kan vi løse alt rundt bilkjøpet digitalt. Vi hjelper deg med visning av bilen over video, all kommunikasjon rundt finansiering og andre spørsmål kan vi ta digitalt eller på telefon. Avtal gjerne en videovisning av bilen over Teams/skype eller facetime. Kontakt en av våre salgskonsulenter her: 

Hva hvis jeg vil prøvekjøre bil?

Prøvekjøring er mulig etter nærmere avtale.

 

Diverse spørsmål om bil

 

Hva er verdien på min bil? Jeg må fylle ut dette i selvangivelsen

Verdien fastsettes ut fra årsmodell og listepris, det er Statens vegvesen som sender inn infoen til Skatteetaten om din bil. Du kan lese mer om hvordan du eventuelt retter dette punktet på skattetaten sine sider her: 

 

Har du spørsmål rundt bil eller bilhold som du ikke fikk svar på her, kan du kontakte vårt kundesenter. Vi hjelper deg!